Digitale internationalisering: Hoe digitale marketing u helpt exporteren

Een steeds vaker gebruikte term in de bedrijfswereld is die van "digitale internationalisering". Wat betekent het? Het betekent dat u de deuren van uw bedrijf opent voor internationale export, met de steun van digitale marketing. Deze steun is van fundamenteel belang om uw bedrijf op verschillende markten écht competitief te maken. Om nieuwe leads, potentiële klanten en uw bedrijf internationaal te profileren, kan een sterke online aanwezigheid het verschil maken

Internationalisering is een proces dat specifieke bekwaamheden en middelen vergt, wat het einddoel ook moge zijn. De inkomsten verhogen, het concurrentievermogen stimuleren of research & development bevorderen zijn slechts enkele van de mogelijke doelstellingen om na te streven. Uiteindelijk blijft dit een strategische keuze.




Digitale marketing als instrument voor internationalisering

Over strategieën gesproken, het belang van digitale marketing in het internationaliseringsproces kan niet worden onderschat. Enkele van de mogelijkheden die digitale marketing kan bieden, zijn: het ontwikkelen van uw commerciële netwerk via webkanalen, het analyseren van buitenlandse markttrends en het uitwerken van gepersonaliseerde aanbiedingen voor uw doelpubliek.

Bij een meertalige digitale marketingstrategie moeten eerst de markt en de concurrentie op de desbetreffende buitenlandse markt worden bestudeerd. Vervolgens moeten de meest geschikte kanalen worden uitgezocht waarop de producten of diensten van het bedrijf online kunnen worden aangeboden.

De digitale marketingactiviteiten die van fundamenteel belang zijn voor het internationaliseringsproces, zijn:

SEO (Search Engine Optimisation): het proces waarbij een website wordt geoptimaliseerd zodat deze door online zoekmachines kan worden gevonden. Het is zeer belangrijk om uw online zichtbaarheid te evalueren en te verbeteren. Een plaats in Google is niet genoeg. Wat echt telt, is een hoge positie in de zoekresultaten, zodat uw bedrijf zo zichtbaar mogelijk is.

SEA en PPC (Pay-per-Click): advertenties op zoekmachines, waarmee de kosten van online marketing kunnen worden geoptimaliseerd. Met SEA kunt u adverteren met Google Ads en Yandex Drive en zo potentiële klanten bereiken via gerichte campagnes. Op die manier besteedt u uw reclamebudget pas wanneer potentiële klanten op uw advertenties hebben geklikt, en verschijnen ze op de eerste pagina van de zoekresultaten.

Social Media Marketing: om een relatie met de klanten op te bouwen. Hiermee versterkt en verhoogt u de getrouwheid van uw bestaande klanten, terwijl u ook potentiële klanten bereikt die geïnteresseerd zijn in uw product of dienst. Bovendien kunt u zo op efficiënte wijze met uw klanten communiceren.

Samenwerken met een digitaal marketingbureau dat gespecialiseerd is in meertalige internationale SEO is ongetwijfeld de meest doeltreffende manier om gezien te worden op de buitenlandse markten. Neem contact met ons op om te weten te komen hoe Mintense uw bedrijf kan helpen om zich te profileren in het buitenland.



Contacteer ons


Wij beantwoorden u zo snel mogelijk


Neem contact op voor een gesprek over uw doelstellingen, projecten en activiteiten.


Of bel ons op +33 (0)7 55 02 21 75

Mintense SAS
150 avenue de l'Espace bâtiment A2
59118 Wambrechies


Rijsel, Frankrijk


Ik verklaar dat ik het privacybeleid heb gelezen en akkoord ga met de verwerking van persoonsgegevens.